Підписатися на RSS

Школа – територія прав людини

/Files/images/Лого для сайту розділ ШТПЛ.jpg


Продовжуємо впроваджувати демократичну культуру через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей.Правове та превентивне виховання зміцнює життєву позицію, підвищує громадянську активність, загострює почуття непримиренності до негативних явищ.

Шкільний проєкт«Школа – територія прав людини» враховує особливості діяльності освітнього закладу, ступінь завантаженості педагогічних та інших працівників. Він не потребує залучення додаткових коштів для своєї реалізації та може впроваджуватися паралельно з іншою діяльністю школи. Мікроклімат у ЗЗСО створюють самі учасники освітнього процесу: адміністрація, педагогічні працівники, батьки, медпрацівник, учні тощо.

Очікувані результати.

1.Здійснення шкільної політики відповідно до стандартів прав людини.
2.Удосконалення процедури прийняття рішень.
3. Побудова дієвого шкільного самоврядування
…………

Ознайомитися повністю –
Проєкт Нововолинського ліцею №8 «Школа – територія прав людини» (правове виховання, превентивне виховання)


/Files/photogallery/2099/Collage Конф.Пр.Л..jpg Всеукраїнська конференція
«Система освіти у сфері прав людини в Україні: перспективи розвитку»
28 листопада 2019 року директор Людмила Шиян та заступник директора з НВР Світлана Гапонюк узяли участь у Всеукраїнській конференції «Система освіти у сфері прав людини в Україні: перспективи розвитку», яка відбулася в місті Києві, на якій були присутні представники влади, громадські організації та освітяни зі всієї України.

Захід відбувся у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Міністерством юстиції України, Координатором проектів ОБСЄ, громадською організацією «Центр прав людини ZMINA», ГС «Українською Гельсінською спілкою з прав людини», Amnesty International в Україні, ГО «Батьки SOS», Швейцарсько-українським освітнім проектом «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» DOCCU», ГО «Асоціація юридичних клінік України» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Домів прав людини./Files/photogallery/2099/Конф.Права ЛЮДИНИ.jpg

Під час конференції у форматі бліц-дискусії за участі представників таких державних установ як Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин (Суслова Ірина), Міністерство освіти і науки України (Пижов Олександр), Міністерство юстиції України (Шемелинець Іван) та Міністерство культури, молоді та спорту України, Офісу з розробки гуманітарної політики України (Дворецька Олександра), Освітній омбудсман (Горбачов Сергій) розглядалося питання, якою буде політика держави з освіти у сфері прав людини, хто має брати на себе відповідальність за формування політик впровадження освіти у сфері прав людини в державі; освіта у сфері прав людини – постійна робота чи ситуативне реагування на виклики суспільства?

Також було представлено й обговорено результати «пілотування» освітніх моделей «Університет – простір прав людини» та «Школа – територія прав людини», поширено досвід шкіл та закладів вищої освіти – учасників проекту щодо розвитку освітнього середовища відповідно принципів прав людини – поваги до гідності, верховенства права, свободи і недискримінації.

Під час конференції було представлено загальнодержавну програму, яка стане основою стратегії розвитку освіти у сфері прав людини в Україні, спільно напрацьовано низку рекомендацій до її удосконалення. Правозахисники, юристи, викладачі ЗВО, адміністратори-освітяни, активні вчителі, студенти, держслужбовці різних освітніх установ та експерти міжнародних організацій спробували виробити спільне бачення змісту програми, розставити важливі акценти та передбачити ризики.

Перегляньте кілька світлин конференції та повну збірку фотографій конференції –…


Права дитини та правопорушення

/Files/photogallery/2020/Права дитини (1).jpg 7-го лютого до нашої гімназії, для проведення тренінгу на тему "Права дитини та правопорушення", завітала Анжела Качан, фахівець із соціальної роботи центру соціальних служб для сім'ї, для сімей та молоді. Учасниками тренінгу були учні 9-го класу. На першому етапі пригадувалися історичні дані про відношення дорослих до дітей та з'ясували, що не завжди останні були захищені від насильства, непосильної праці та знущань. /Files/photogallery/2020/Права дитини (5).jpg Дев’ятикласники поновили свої знання Конвенції ООН про права дитини та з'ясували з якого віку дитина починає набувати права та несе відповідальність за вчинення злочинів.

Також було розглянуто організації, які надають підтримку дітям, права яких порушуються. Учасники дізнались нову та корисну для себе інформацію та поповнили свої знання з теми захисту прав дітей.
Фотографії тренінгу...

Засідання ради школи

/Files/images/shkterpl/Рада школи (4).jpg Учні.. Батьки… Вчителі…

/Files/images/shkterpl/Рада школи (2).jpg Без цих трьох складових неможливо уявити школу. Діти отримують знання, дізнаються про досягнення науки, техніки, мистецтва, опановують закони моралі та життя в суспільстві, навчаються цінувати життя і здоров’я. Вчителі у своїй практиці використовують сучасні форми, методи роботи, запроваджують інноваційні технології, щоб школярі отримали знання. Батьки звертаються до педагогів за підтримкою щодо навчання та виховання своїх дітей. Без співпраці, взаєморозуміння між учнівським, педагогічним та батьківським колективами неможлива ефективна робота закладу. Тому днями в Нововолинській гімназії відбулося засідання ради школи за участю (пропорційно) усіх учасників навчально-виховного процесу.

Було обрано голову ради гімназії – Світлану Володимирівну Хахулу.

На засіданні обговорювалися питання щодо стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, підтримки обдарованих дітей; сприяння організації дозвілля; визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку гімназії та зміцнення партнерських зв’язків між учнями, педагогами та батьками.

/Files/images/shkterpl/Рада школи (5).jpg Окрім того, учасників засідання ознайомлено зі змінами, що сталися в Нововолинській гімназії з 01.09.2017 року завдяки участі школи в п’ятому Всеукраїнському навчально-практичному курсі «Школа – територія прав людини», які ґрунтуються на принципах прав людини і демократії:
1. Відмінено чергування учнів по школі.
2. Відмінено чергування учнів у класах – вологе прибирання на перервах та після уроків.
3. Відмінено ранкову зарядку.
4. Змінено погляди педагогів та адміністрації школи до учнівської форми.

Проект «Школа – територія прав людини»

/Files/images/Проект - Шк. тер.П.Л..jpg Актуальність проекту - відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р, навчальний заклад має впроваджувати демократичну культуру через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей: захищати права дитини, стати місцем, безпечним для дитини, і йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації (лист Міністерства освіти і науки України від 27.07.2017 р. № 1/9-413 «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році»).

Мета – забезпечення умов навчання і виховання патріота України, громадянина правової демократичної держави, який поважає її закони; формування навичок самоосвіти і самореалізації, розвитку сучасного наукового світогляду…
Ознайомитися повністю!..

Другий тренінг Всеукраїнського навчально-практичного курсу
«Школа – територія прав людини»
З 7 по 10 серпня 2017 року в Освітньому Домі прав людини в Чернігові відбувся Другий тренінг для команд шкіл-учасниць Всеукраїнського навчально-практичного курсу «Школа – територія прав людини», що реалізується Українською Гельсінською спілкою з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» за підтримки Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках проекту «Права людини в дії» який провели для нас Олександра Козорог та Андрій Кінаш.

За 4 дні ми, розширили свої знання щодо прав людини, вчились ідентифікувати права людини у шкільному середовищі та випадки їх порушення, планувати ефективне залучення усіх учасників навчально-виховного процесу до створення умов реалізації цих прав у школі. Говорили про права дитини, забезпечення реалізації та їх захист з найкращими знавцями цього питання – Координатором Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини», керівником освітнього відділу УГСПЛ Сергієм Буровим та суддею-практиком Павлом Пархоменком.
Дуже цікавою була зустріч з Оленою Бондаренко, співголовою громадського об'єднання «Батьки SOS», яка розповіла проте, які повноваження мають батьківські комітети і де межі їх повноважень, як фінансуються навчальні заклади та як формувати фінансові потреби школи?
Ми аналізували свої ідентичності, оцінювали небезпеку дискримінації, шукали виходи з конфліктних ситуацій разом з відомою експерткою з цих питаньYana Salakhova.

Перегляньте кілька цікавих світлин…

ДВА ДНІ ПЛІДНОЇ РОБОТИ КОМАНДИ ПРОГРАМИ «РОЗУМІЄМО ПРАВА ЛЮДИНИ»
В МІСТІ НОВОВОЛИНСЬКУ (15-16.06.2017)

Наша гімназія продовжує робити кроки по створенню ШКОЛИ-ТЕРИТОРІЇ ПРАВ ЛЮДИНИ.
Даний курс дає можливість розпочати активну діяльність щодо створення атмосфери поваги до прав людини в навчальних закладах, здійснювати шкільну політику відповідно до стандартів прав людини. Учні, батьки, педагоги, адміністрація працювали як єдине ціле. Розуміння змін стало тим рушієм, який дає надію на те, що вони відбудуться.

Тренінг вдався на славу, а самі учасники тренінгу, що Не бояться ГОВОРИТИ, потрапили в середовище живої дискусії, озвучено багато гострих питань про шкільне середовище та мала місце чесна реакція на них.
Це – вражає. Емоції зашкалювали!!!
Нововолинська гімназія взяла участь у навчально–практичному курсі «Школа-територія прав людини»

Установчий тренінг нового циклу проекту проходив з 25 по 29 березня в Освітньому домі прав людини в Чернігові. Цього разу до участі в проекті були відібрані 6 шкіл, які рішуче заявили про готовність до змін, орієнтованих на демократичні цінності і права людини.

До представників шкіл-учасниць активно долучилася і команда нашої гімназії у складі: Людмили Шиян – директора, Світлани Гапонюк – заступника директора, учителя української мови та літератури, Ірини Дмитрук – соціального педагога, педагога-організатората, Світлани Хахули – представника батьківської громадськості. Вони активно взяли участь у тренінгах для шістьох команд-учасниць курсу «Школа - територія прав людини» організованого програмою USAID «Права людини в дії», яка впроваджується Українською Гельсінською спілкою з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» та за підтримки офісу Уповноваженого Верховної ради України з прав людини щодо підходу до організації навчально-виховного процесу в школі, орієнтованому на права людини та демократичні цінності.

І це ще не все, адже в процесі реалізації курсу з БЕРЕЗНЯ по ГРУДЕНЬ 2017 року шкільні команди-учасниці зможуть:

• взяти участь в тренінгах для представників команд-учасниць курсу щодо підходу до організації навчально-виховного процесу в школі, орієнтованому на права людини та демократичні цінності;
• здійснити самооцінку свого навчального закладу щодо відповідності організації навчально-виховного процесу стандартам прав людини за методологією, розробленою програмою «Розуміємо права людини» та отримати рекомендації від експертів програми щодо покращення потенціалів закладу;
• отримати консультації експертів під час дистанційних сесій;
• організувати та провести за допомогою тренерів та експертів курсу заходи на рівні шкільної громади для педагогів, активних батьків, активістів учнівського самоврядування;
• взяти участь у підсумковій конференції проекту під час якої відбудеться обмін досвідом і планування подальшої діяльності мережі «Школа – територія прав людини»

Курс «Школа територія прав людини» дає можливість розпочати активну діяльність щодо створення атмосфери поваги до прав людини в навчальних закладах, здійснювати шкільну політику відповідно до стандартів прав людини, удосконалити процедури прийняття рішень, побудувати дієве шкільне самоврядування, фахово викладати спеціальні курси, знайти однодумців, стати частиною команди «Школи – території прав людини» та багато іншого.
Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.